В експорті продукції м’ясної групи спостерігається тенденція до диверсифікації – Юрій Лупенко
НовиниУ І півріччі 2015 року зберігалася позитивна тенденція диверсифікації та переорієнтації експорту вітчизняного м’яса та субпродуктів з російського ринку на ринки країн Європи та Азії, поінформував директор Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», академік НААН Юрій Лупенко.
За 6 місяців цього року Україна експортувала продукції цієї групи на 174 млн дол. США – на чверть більше, ніж за аналогічний період минулого року, коли вітчизняні виробники поставили за кордон м’яса та субпродуктів на суму 139 млн дол. США.
Основним імпортером українського м’яса та субпродуктів стала Росія. Експорт до РФ у І півріччі 2015 року становив 59,2 млн дол. США проти 25,6 млн. дол. США минулого року. Таким чином вона збільшила свою частку з 18,4% у січні–червні 2014 року до 34%.
На друге місце у рейтингу перемістився Ірак, який за 6 місяців цього року імпортував продукції на 25,2 млн дол. США – 14,5%. Майже у 2,5 разу порівняно з січнем–червнем минулого року – до 7,7% – зросли обсяги поставок до Казахстану, який посів 4-е місце у рейтингу імпортерів.
На азійському напрямі також активно розвивається торгівля з Йорданією (2,9%), Об’єднаними Арабськими Еміратами (2,1%), Єгиптом (1,7%), Гонконгом (1,3%) та іншими країнами.
У І півріччі 2015 року активізувався експорт до країн – членів ЄС. Зокрема, частка експорту до Нідерландів, які посідають 3-є місце у рейтингу імпортерів м’ясної продукції, збільшилася порівняно з І півріччям 2014 року на 3% – до 8,7%. 5-е місце у рейтингу – за Німеччиною (4%). До 20-ки імпортерів цієї групи продукції увійшли також Бельгія та Польща – з частками 0,7% та 0,6% відповідно, зауважив Юрій Лупенко.