Архів новин
Місія - нагодувати світ: чим наші виробники підкорюють закордонні ринки – коментар Миколи Пугачова УНІАН
За оцінками науковців "Інституту аграрної економіки", вирішальним чинником збереження обсягів цих поставок в умовах повномасштабного вторгнення Росії стало збільшення продажів до Євросоюзу, яке торік досягло свого найбільшого значення за період незалежності нашої держави. Згідно підрахунків, у 2022 році обсяги поставок української аграрної продукції до країн – членів ЄС збільшилися проти показника 2021 року на 66 відсотків і склали 13,1 млрд доларів.
Загалом у 2022 році взаємна торгівля сільськогосподарською продукцією між Україною і Євросоюзом становила 16,5 млрд доларів. Як зазначили аналітики, це найвищий показник за часів дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, який на 39 відсотків перевищив попередній рекордний показник 2021 року.
2022 року взаємна торгівля агропродукцією між Україною та ЄС сягнула рекордного обсягу у 16,5 млрд дол. США – Микола Пугачов
У 2022 році взаємна торгівля сільськогосподарською продукцією між Україною і Європейським Союзом становила 16,5 млрд дол. США. Це найвищий показник за часів дії Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, який на 39 % перевищив попередній рекордний показник 2021 року у 11,9 млрд дол. США, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», академік НААН Микола Пугачов. При цьому додатне сальдо становило 9,7 млрд дол. США.
За його словами, головними європейськими партнерами для України минулого року були Польща, Румунія, Іспанія, Нідерланди, Італія, Німеччина та Угорщина.
2022 року Нідерланди повернули собі лідерство у топ-10 основних споживачів м’ясопродуктів з Україна – Микола Пугачов
Основною тенденцією 2022 року стало збереження позицій м’ясопродукції українського виробництва на міжнародному ринку за рахунок курятини, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» академік НААН Микола Пугачов.
За його словами, торік обсяги експорту м’яса птиці знизились на 10 %– до 413 тис. т. Разом з тим вартість його реалізації зросла на 19 %, досягнувши 853 млн дол. США.
У цілому 2022 року Україні вдалося збільшити виручку від експорту м’яса та субпродуктів на 9 % – до 925 млн дол. США, уточнив експерт.
Дорожчі овочі та обвал цін на яйця: що чекає на українців навесні – коментар Інни Сало та Наталії Копитець 24 каналу
Науковиця Інституту аграрної економіки Наталія Копитець у коментарі 24 Каналу розповідає, що у лютому 2023 році зберігалася тенденція коливання роздрібних цін на основні види м’яса. При цьому курятина здорожчала, свинина подешевшала, ціни на яловичину залишилися майже на тому ж рівні.
Моніторинг роздрібних цін у продуктових супермаркетах наприкінці лютого свідчить, що найбільших змін у лютому місяці порівняно з січнем 2023 року зазнали роздрібні ціни на курятину – куряче стегно, гомілку та філе.
2022 року вперше найбільше українських олійних культур закупила Румунія, олії – Польща – Микола Пугачов
У товарній структурі вітчизняного аграрного експорту традиційно переважає продукція рослинництва. Головними продуктами у ній, крім зернових, є олійні культури, рослинна олія та продукти їх переробки.
За даними Державної митної служби України, у 2022 році вартість експорту насіння та плодів олійних культур склала майже 3,8 млрд дол. США. Це на 54 % більше, ніж 2021 року, зазначив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» академік НААН Микола Пугачов.
Кількісні обсяги поставок основних товарних позицій продукції цієї групи на зовнішні ринки сумарно зросли приблизно вдвічі. Експорт ріпаку в натуральному виразі збільшився – з 2,7 млн т у 2021 році до 3,1 млн т у 2022 році, а соєвих бобів, відповідно, – на 0,9 млн т – до показника в 2,0 млн т. Найбільш помітним і багатократним стало зростання експорту соняшнику – з 0,08 млн т 2021 року до 2,8 млн т у 2022 році, поінформував науковець.
2022 року Румунія вперше очолила рейтинг топ-10 імпортерів українського збіжжя – Микола Пугачов
Україна за останнє десятиріччя суттєво наростила обсяги експорту зернових. Минулого року на зарубіжні ринки було вивезено 38,5 млн т вітчизняного збіжжя. Це на 42 % перевищує показник 2012 року, хоча й на 32% менше, ніж у рекордному 2019 році, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» академік НААН Микола Пугачов.
При цьому виручка від експорту українського зерна склала торік 9,1 млрд дол. США.
Через війну та тривале блокування українських морських портів у порівнянні з 2021 роком спостерігалось зменшення обсягів поставок більшості основних товарних позицій продукції цієї групи, зауважив експерт.
2022 року Євросоюз посилив свої позиції основного постачальника агропродукції до України – Богдан Духницький
За даними Державної митної служби, у 2022 році в Україну було ввезено агропродукції на 6,3 млрд дол. США. Це на 23 % менше, ніж у 2021 році, коли імпорт агропродовольчої продукції склав близько 8,2 млрд дол. США, поінформував старший науковий співробітник відділу економіки аграрного виробництва та міжнародної інтеграції Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Богдан Духницький.
За його словами, країни – члени ЄС утримали торік свої позиції основного постачальника сільськогосподарської продукції до України.
Треба переробити: аграрії планують перейти з експорту на продукти глибокої переробки. Але є нюанс – коментар Миколи Пугачова delo.ua
Орієнтація на експорт готових харчових товарів, а не сільськогосподарської сировини, є важливим стратегічним напрямом державної політики. Особливо це є актуальним в умовах війни, коли через логістичні проблеми вигідніше транспортувати менші обсяги переробленої продукції, яка є дорожчою порівняно із сировиною.
Проте реалізація цих стратегічних цілей є досить складним завданням. На ринку харчових товарів жорстка конкуренція, країни захищають власні ринки і своїх громадян від неякісної продукції. Щоб українські вироби дійшли до полиць іноземних супермаркетів, вітчизняні товаровиробники повинні забезпечити високу якість продукції та її виробництва, пройти відповідні сертифікації, постійно підтримувати марку. Але без реклами на українську продукцію можуть не звернути увагу іноземні споживачі й не купити її.
2022 року Україна суттєво посилила європейський вектор аграрного експорту – Микола Пугачов
2022 року частка агропродовольчої продукції в загальному експорті України збільшилася до 53 % з 41 % у 2021 році, традиційно зберігши лідерство у його товарній структурі і ставши максимальною за часи незалежності нашої держави, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» академік НААН Микола Пугачов.
За його словами, характерною рисою минулого року для вітчизняного аграрного сектору економіки стало зниження обороту на суму в понад 6 млрд дол. США відносно 2021 року в результаті скорочення як експорту, так і імпорту.
Витрати українців на продукти харчування продовжують зростати – Богдан Духницький
За період пандемії коронавірусу показники витрат на харчування в Україні помітно збільшились, зазначив старший науковий співробітник відділу економіки аграрного виробництва та міжнародної інтеграції Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Богдан Духницький, коментуючи оновлену статистичну інформацію Міністерства сільського господарства США (USDA) стосовно витрат на харчування вдома у різних країнах світу.
За його словами, якщо 2019 року кожен українець витрачав на харчі та безалкогольні напої в середньому 874 дол. США, то у 2020 році цей показник зріс до 964 дол. США, а в 2021 році сягнув 1242 дол. США на 1 особу. Крім того, частка витрат на продовольство в загальних витратах для жителів України також збільшувалась. У 2019 році вона складала 39,7 %, у 2020 році – 41,2 %, а у 2021 році – 41,6 %.
Сторінка 16 з 155
<< Початок < Попередня 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Наступна > Кінець >>