У Інституті аграрної економіки додають, що глобальна торгівля квасолі звичайної, на експорті якої спеціалізується й Україна, торік сягала позначки в 1,7 млн т. Водночас близької 60% експорту забезпечують Аргентина, США, Ефіопія, Канада та Єгипет.

Україна не належить до числа лідерів світового ринку. Торік ми продали за кордон 8,3 тис. т квасолі вартістю близько $8 млн.

Найбільші обсяги закупівель української квасолі здійснили:

  • Італія — 1,8 тис. т;
  • Молдова — 1,5 тис. т;
  • Пакистан — 0,8 тис. т;
  • ОАЕ — 0,6 тис. т;
  • Румунія — 0,6 тис. т.

Хоча географія нашого експорту доволі розгалужена, він не включав або слабко був представлений на ринках деяких провідних країн-імпортерів цієї культури, зокрема Мексики, Індії, Іраку та Великої Британії.

Серед структурних причин, що на даному етапі стримують експорт квасолі, експерт називає типові для нішевих продуктів перепади, пов’язані з «низькими стартовими позиціями», за яких навіть незначні кон’юнктурні коливання відчуваються суттєво:

  • 2018 рік — 12 тис. т;
  • 2019 рік — 25 тис. т;
  • 2020 рік — 20 тис. т;
  • 2021 рік — 7 тис. т;
  • 2022 рік — 19 тис. т.

Окрім того, концентрація виробництва у господарствах населення часто унеможливлює формування однорідних за сортом і якістю партій продукції, яких потребують спеціалізовані оптові компанії для подальшої доробки та експорту.

Самі плоди цієї культури є вразливими до механічних пошкоджень, тому вимагають застосування особливих машинних технологій для досягнення належного товарного вигляду. Переважна більшість виробників квасолі відчуває гострий брак інформації щодо актуального стану ринку, а стандарти якості часто встановлюються лише країнами-покупцями, тому буває складно вчасно і правильно зорієнтуватись.

Джерело: AgroPortal