78106796 447088995984515_8289381374855479296_oВажливість сільського господарства для української економіки стає все більш помітною в контексті зовнішньої торгівлі. Протягом 2010-2018 років частка агропродукції в загальному обсязі експорту зросла з 21% у 2010 році до 40% у 2018 році, зазначила заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Ольга Ходаківська, виступаючи на VII Українсько-німецькому форумі харчових продуктів, що відбувся 27 листопада 2019 року у Міжнародному виставковому центрі в рамках Ukrainian Food Expo 2019.

У своїй доповіді «Потенціал України щодо виробництва та експорту нішевих видів продукції» експерт привернула увагу до основних причин, що стримують торгівельні відносини між Україною та Німеччиною. Це, зокрема, торгівельні квоти, відмінності у стандартах якості та безпечності продукції, відсутність пізнаваних брендів.

Втім, такі традиційні українсько-німецькі форуми сприяють розвитку та посиленню двосторонньої торгівлі агропродовольчою продукцією, зауважив керівник проекту «Агроторгівля України» та головний організатор заходу, Андре Піллінг.

За його словами, все більше підприємств Німеччини виказують інтерес до української продукції, а українська сторона у свою чергу відкриває нові можливості завдяки Угоді про поглиблену та всеосяжну Зону вільної торгівлі та впевнено крокує у напрямку європейського ринку.

Не залишилися поза увагою та викликали дискусію доповіді іноземних учасників.

Про «Стандарти продуктових торгових мереж Німеччини – огляд вимог та можливостей» розповів Др. Райнер Фрідель, Control Union Academy.

Томас Шіманн, J.M.Wirtschaftsberatungsgesellschaft- und Handels GmbH виступив з доповіддю «Структура торгівлі харчовими товарами у Німеччині та особливості виходу на німецький ринок».

Представник Німецького сільськогосподарського товариства (DLG) Бенедікт Блейле розповів про переваги діяльності товариства та доданої вартості харчових продуктів.

Цікавим виявився виступ Давіда Уфера на тему «Успішний експорт вина та напоїв на ринок Німеччини. Перспективи для українських напоїв».

Організатори – Агроторгівля України (Agritrade Ukraine), Рада з питань експорту продовольства (UFEB), Німецько-українська промислово-торгівельна програма (АНК), ННЦ «Інститут аграрної економіки».