2018-11-21 puhachov_pksport_2018-9-mis_myasoУ січні-вересні 2018 року експорт продукції м’ясної групи збільшився проти відповідного періоду 2017 року з 397 млн дол. США до 479 млн дол. США – майже на 21%, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.

За його словами, позитивні зрушення в експорті м’яса та субпродуктів пояснюються двома чинниками.

По-перше, дається взнаки триваюча широка географічна диверсифікація та закріплення на нових ринках збуту після втрати російського. Якщо ще у 2015 році позиції основного імпортера українського м’яса та субпродуктів утримувала Росія, то з 2017 року переважають поставки на ринки країн Європи та Азії, пояснив експерт.

За дев’ять місяців 2018 року найбільше продукції цієї групи – 19,4% – закупили Нідерланди, які торік вперше очолили рейтинг імпортерів вітчизняного м’яса.

Значно менші закупки здійснюють Словаччина (9,9%), Білорусь (7,8%), Ірак (7,7%), Саудівська Аравія (6,4%), Азербайджан (5,6%), Німеччина (5,5%) та Гонконг (4,0%).

Загалом у названі країни експортується 2/3 м’ясопродукції у грошовому обсязі, поінформував науковець.

Другим чинником, який впливає на збільшення експорту агропродукції цієї групи є зростання вартості та обсягів поставок на зарубіжні ринки м’яса птиці, зазначив він. Ця тенденція позначилася ще торік і зберігається досі.

За січень-вересень 2018 року вартість експорту м’яса птиці збільшилася проти минулорічних показників за відповідний період на 29% – з 295 млн дол. США до 381 млн дол. США при зростанні обсягів експорту цього виду м’ясної продукції з 212 тис. т до 244 тис. т.

За прогнозами науковців Інституту аграрної економіки, за результатами року обсяги експорту м’яса та субпродуктів, найімовірніше, знову перевищать 300 тис. т, підсумував Микола Пугачов.