Визначення напрямків державної підтримки має враховувати ємність внутрішнього ринку – Юрій Лупенко
НовиниРівень споживання продуктів харчування в Україні свідчить про можливість розширення ємності внутрішнього ринку сільськогосподарської продукції та продовольства, що є потенційним джерелом додаткових інвестицій для галузі. Ці можливості слід враховувати при визначенні напрямків та обсягів державної підтримки галузі, зазначив директор Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», академік НААН Юрій Лупенко у своєму виступі на конференції «Хто освоїть 7 мільярдів? Три господарі – три стратегії», яка була організована Українською аграрною конфедерацією у Міжнародному виставкому центрі 30 жовтня 2018 року.
За результатами розрахунків науковців Інституту аграрної економіки, обсяги ємності внутрішнього ринку сільгосппродукції та продовольства можна збільшити на 233 млрд грн. проти нинішніх 637,2 млрд грн. тільки за рахунок збільшення споживання продуктів харчування до раціональних норм, поінформував академік.
Крім того, за його словами, ємність внутрішнього ринку може збільшитись за рахунок розширення послуг громадського харчування. Орієнтуючись на частку громадського харчування у країнах Європи, науковці Інституту аграрної економіки розрахували, що за рахунок розширення обсягів харчування поза домом можна збільшити ємність внутрішнього ринку ще на 147 млрд грн.
Тобто сукупно ємність внутрішнього ринку можна збільшити на 380 млрд грн., тобто майже на 60% в оцінках 2017 року. Ці кошти є потенційними внутрішніми інвестиціями у сільське господарство, переробку та торгівлю, зауважив експерт.
Водночас розширення ємності внутрішнього ринку потребує підкріплення суттєвим підвищенням купівельної спроможності населення, яке поки що не в змозі харчуватись на рівні раціональних норм споживання, підсумував Юрій Лупенко.