У 2017 році лідируючу позицію найбільших імпортерів українських зернових утримує Єгипет, олійних – Туреччина, соняшникової олії – Індія – Микола Пугачов
НовиниВизначальними у товарній структурі вітчизняного експорту сільськогосподарської продукції залишаються зернові та олійні культури, а також соняшникова олія. За 9 місяців 2017 року Україна поставила на ринки країн світу зернових на 4,9 млрд дол. США, у т.ч. кукурудзи – на 2,4 млрд дол. США, пшениці – на 1,9 млрд дол. США, ячменю – на 0,6 млрд дол. США. Обсяги експорту олійних культур у вартісному вимірі за цей період склали 1,3 млрд дол. США, з них на сою та ріпак припадає по 0,6 млрд дол. США. Зарубіжні поставки соняшникової олії принесли експортерам цієї продукції 3,2 млрд дол. США, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.
За його словами, найбільшими покупцями вітчизняного збіжжя у січні-вересні 2017 року, як і раніше, були країни Африки, Азії та Європи.
Лідируючу позицію у рейтингу найбільших імпортерів вітчизняних зернових кілька років поспіль утримує Єгипет, частка якого у загальному експорті цієї продукції у січні-вересні цього року склала 14,5%, зазначив експерт.
Помітні частки у українському експорті зернових припадали на Іспанію (7,8%), Нідерланди (7,1%), Китай (6,6%), Саудівську Аравію (5,2%) Італію та Індію (по 5,0%). З урахуванням часток Бангладеш (4,4%) та Ізраїлю (4,3%) всі ці країни акумулювали близько 60% вартості експорту зернових культур.
Найбільшими покупцями вирощених в Україні олійних культур у січні-вересні 2017 року стали Туреччина (14,2%), Нідерланди (11,2%), Німеччина (10,9%), Іран (9,1%), Бельгія (8,8%), Єгипет (7,4%) та Пакистан (5,5%). Сукупно вони формують 2/3 доходів українських експортерів цієї продукції.
Домінуючим покупцем жирів і олій українського виробництва традиційно виступає Індія. За 9 місяців 2017 року її частка у вітчизняному експорті цього виду продукції склала 32,4%. Решта основних країн-імпортерів помітно відстають від неї: Китай – 10,4%, Іспанія – 10,3%, Нідерланди – 7,4%, Італія – 5,5%. З цих п’яти країн українські експортери отримують 66% виручки за продукцію цієї групи, зауважив Микола Пугачов.