678664 200Реформування системи повинно здійснюватися на засадах саморегулювання  та децентралізації, зазначив заступник директора з наукової роботи Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н., проф. Микола Пугачов, виступаючи на засіданні круглого столу «Якою уряду і аграрній спільноті бачиться нова регуляторна політика в аграрній сфері і наскільки успішною вона виявиться?», що відбувся 23 січня 2015 року у прес-центрі «Укрінформу».

На думку науковця, через відсутність в Україні державного органу, який опікувався би питаннями розвитку сільських територій, третина населення країни – саме стільки зайнято в аграрному секторі – залишається сам на сам зі своїми проблемами.

Ще одним важливим напрямом, який потребує законодавчого врегулювання шляхом прийняття спеціального Закону України, є створення в АПК професійних (саморегулівних) об’єднань, нагадав про ініціативу Інституту аграрної економіки Микола Пугачов.

Йдеться, зокрема, про участь таких організацій у регулюванні ринків сільськогосподарської продукції і продовольства та у реалізації державної аграрної політики, а також про передачу їм частини контрольних повноважень держави, пояснив експерт. Для координації їх діяльності запропоновано створити Агропродовольчу Раду.

Важливо також забезпечити максимально можливе врахування інтересів сільгосптоваровиробників, особливо при розробці проектів законів та інших нормативно-правових актів, зазначив науковець. З цією метою було ініційовано створення на базі Інституту аграрної економіки Аналітично-координаційної Платформи.Вона має стати ефективним мозковим центром, який об’єднає науковців Інституту, асоціації сільськогосподарських виробників та інші заінтересовані сторони, які причетні до аграрної політики й агропродовольчої сфери, зауважив Микола Пугачов.

Учасники зазходу також обговорили низку актуальних питань розвитку АПК, серед яких зокрема:

  • наскільки дієвою може виявитися нова регуляторна політика, здійснювана в аграрній сфері;
  • якого законодавчого підкріплення потребує сучасна аграрна дерегуляція;
  • чи готове Міністерство аграрної політики та продовольства, Держземагентство та інші регулятори аграрного та земельного ринків передати частину своїх контрольних функції громадським організаціям, які опікуються сільгоспвиробництвом;
  • як повинні співпрацювати Міністерство аграрної політики та продовольства, Держземагентство та інші органи влади з громадськими організаціями у питаннях регулювання аграрних відносин;
  • коли українські сільгоспвиробники реально відчують на собі результати дерегуляції та інші.

Організатор – Український  освітній центр реформ.